خودگویی با میکروفون

شیدا راعی

آری، بدون تردید من تنها مسافری بیش نیستم. زائری بر روی زمین. آیا شما بیش از این هستید؟
گوته- ورتر

archive
Saturday, 16 September 2023، 11:55 PM

زهرا سادات vs. فرانک

زهرا سادات- ۳۷ ساله، تا چند هفته پیش آبله‌مرغون داشت، حالا ولی خوب شده، در عوض دخترش ازش وا گرفته، البته خودش می‌گه چیز خاصی نیست و به دخترکوچولش فقط چندتا دونه زده. حالا می‌خواد ببره بچه‌ش رو واسه چند روز بذاره پیش والدین مسن‌ش.
آخه داره می‌ره کربلا، با خوشحالی می‌گه که یکی از آشناهاشون کاروان می‌بره و خیلی یهویی جور شده براش، کارای خدا بوده، کار خود امام حسین بوده که طلبیده و اینطور یهویی پاسپورتش جور شده.
بهش می‌گن نمی‌ترسی این بیماری به والدین پیرت  منتقل بشه؟ این بیماری توی سن بالا می‌تونه تبدیل به چیز خطرناکی بشه. زهرا سادات با خنده می‌گه «نه، انشالله، چیزی‌شون نمی‌شه».
می‌گن نمی‌ترسی اونجا کسی رو مریض کنی؟ می‌گه «نه بابا، این مدت هم همه جا رفته و بچه‌ش هم توی کلاس‌های تابستون بوده و غیره، خلاصه که هیچکس هیچیش نشده».

فرانَک - ۲۵ ساله، دو سال دیگه رسما پزشک می‌شه، دختر خوش‌پوش و جذابی که آینده‌ی درخشانی داره. به خاطر این که چند روز دیگه قراره بره سراغ درس و دانشگاهش، و این مدت هیچ مسافرتی نرفته، از طرف خواهر بزرگترش دعوت می‌شه به یه سفر کوتاه‌.
اونجا توی ویلا، همه چیز با خودش آورده بوده، از لنز رنگی گرفته تا انواع و اقسام لوازم آرایش. اما هرگز به فکرش نرسیده که واسه خودش یه روبالشتی یا ملافه بیاره، که اگر میزبان تشک و رخت‌خوابی در اختیارشون گذاشت، اون‌ها رو کاور کنه و استفاده کنه.
فرانک، این دختر شیک‌پوش و زیبا، که قراره ۲ سال دیگه پزشک بشه، ۲ تا از شلوارهاش رو توی ویلا جا می‌ذاره و با لنزهای رنگی و لوازم آرایش مفصلش، برمی‌گرده خونه‌شون تا برای ترم تحصیلی آینده آماده بشه‌.

شما اگر بودید، با کدام یک از این دو شخصیت تخیلی که بی‌نهایت هم زیبا هستند، ازدواج می‌کردید؟ عدد گزینه‌ی مورد نظر خود را به ۳۰۰۰۹۰ پیامک کنید.

موافقین ۲ مخالفین ۰ 23/09/16
مرحوم شیدا راعی ..

cm's ۵

17 September 23 ، 00:42 هلن پراسپرو

هیچکدوم. هردوشون Ew.

شِــیدا:
فرض بفرمایید که مجبورید، باید یکی رو به ناچار انتخاب بفرمایید. 

فرانک

شِــیدا:
آه، اجازه بفرمایید یه کم بیشتر در موردش صحبت کنیم، فرانک با سهمیه پزشکی قبول شده و دیگه پزشک شدن ارزش گذشته رو نداره، هم به خاطر افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها و زیاد شدن تعداد فارغ‌التحصیلان و هم به این خاطر که به واسطه‌ی شرایط اقتصادی که در کشور ما جاری و ساریه، کلا کار چندان ارزشی نداره. 
علاوه بر اون، می‌خوام اضافه کنم که فرانک این ۲ روز مسواکش رو بدون هیچ درپوشی همینطوری توی یه لیوان کنار روشویی‌ گذاشته بوده و این در حالیه که هیچ شخص دیگه‌ای چنین کاری نکرده بوده، فضا عمومیه، جدا از گازهایی که توی توالت از ریدن ۱۰-۱۲ نفر آزاد می‌شده، حتی حین دست شستن هم می‌تونسته مسواکی که توی همچین جایی قرار داده شده، آلوده بشه. 
قصد من این نیست که زهرا سادات رو به شما بندازم، صرفا خواستم بیشتر از آپشن‌های فرانک گفته باشم، آپشن‌هایی رو هم انتخاب کردم که یه تعارضی با مقوله‌ی سلامتی و نظافت و پزشک بودن داشته باشه. 
17 September 23 ، 12:29 هلن پراسپرو

پس زهرا سادات. حداقل مثل فرانک به خاطر شانسهایی که تو زندگیش داشته تو توهم من چقدر خوبم نیست. خودشو بالا نمی‌دونه. حداقل میشه به شعور داشتن زورش کرد.

فرانکه انقدر لوس شده که نمیشه این کارو باهاش کرد.

جدا از اینکه خرج وسایل آرایشش هم قراره کمر شکن باشه. با این وضعش فکر نکنم بتونه با اون پزشکیش خرجی خودشو هم در بیاره.

(البته الان که فکر می‌کنم بستگی داره والدینش پولدار و پول بده باشن یا نه. اون شاید رو تصمیمم تاثیر بذاره.)

شِــیدا:
والدین‌ش هم پول‌دار و پول‌بده هستند. اتفاقا یکی از مهمونا از فرانک خوشش اومده و داره تلاش می‌کنه یه پل ارتباطی بزنه تا به منظور امر خیر، بیشتر آشنا بشن باهاش. اتفاقا شاه‌داماد  و اینا هم خیلی پول‌دارند و داماد هم تاکید داره با خانواده‌ای که خیلی پول‌دارند ازدواج کنه. 

و اما نگم براتون از زهرا سادات، یه زن خانه‌دار و کاملا سنتی، بیگانه با هر کانسپتی که در دنیای مدرن فهمش ضرورت داره. منظورم از کانسپت، موارد خیلی ساده مثل ویروس و نحوه‌ی عملکردشه. از مظاهر مدرنیته فقط در حد لوازم آرایش و ساعت هوشمند تونسته فیض ببره. ولی شاید انتظاراتش به اندازه‌ی فرانک زیاد نباشه. 

هیچ کدوم دیگه

مثال دو شخصیت آقا بزنید :)

شِــیدا:
حالا فعلا این دوتا اومدند. می‌تونید تصور کنید که هوموسکشوال هستید و با یکی‌شون فانتزی بسازید. 

خب فرض می‌کنم قراره با یکیشون دوست باشم!

فرانک!

 

چون زهرا دارای مقداری بی‌شعوری می‌باشد که اصلا به تبعات تصمیمی که می‌گیره؛ فکر نمی‌کنه و احتمالا همه چیز رو با ایشالله و ... رد می‌کنه. 

البته اگه بخوام صادق باشم خود من هم مقداری بی‌شعوری در درونم دارم و شاید حتی همه‌ی آدم‌ها ولی خب لااقل از مدل زهرا نیست

شِــیدا:
اصلن بی‌شعوری از صفات گونه‌ی انسانه و منحصر به ایشان
و بله، بی‌شعوری زهرا یه کم بی‌کلاس‌تر از بی‌شعوری فرانکه. 
البته که جفت‌شون به یک میزان به ایشالله و ماشالله و غیره ارادت دارند. 

comment

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی