خودگویی با میکروفون

شیدا راعی

آری، بدون تردید من تنها مسافری بیش نیستم. زائری بر روی زمین. آیا شما بیش از این هستید؟
گوته- ورتر

archive
Friday, 3 May 2019، 11:34 AM

با زیرپوش سوراخ

روبه‌روی در ایستاده بودم و پیراشکی می‌خوردم. رو به خیابون. ارزون‌ترین چیزیه که می‌تونم بخورم تا هم قند بدنم تأمین بشه و هم معده‌م پُر. شاید داشتم زشت می‌خوردم که گاهی آدم‌های توی پیاده‌رو بهم خیره می‌شدند. شاید هم بین خوردن پیراشکی و هیکل چاق و کون بزرگم تناقضی می‌دیدند. ذهنیتی وجود داره که نمی‌تونه خوردن پیراشکی توسط یه آدم قد کوتاهِ چاق رو مجاز و موجه و زیبا بدونه. من به مردها و زن‌های زیبا و شیک‌پوشی خیره می‌شدم که شونه‌ به شونه‌‌ی هم راه می‌رفتند. واقعاً باشکوه بودند. همزمان به این فکر کردم که اگه یه بار دیگه jerk off داشته باشم، می‌شه چهارمین بار در یک روز. خورده‌های پیراشکی رو از روی لباسم می‌تکونم و به این فکر می‌کنم که ای کاش یه اسلحه داشتم و این آدم‌های قدبلند و شیک‌پوش رو به گوله‌ می‌بستم. به چهره‌هاشون که نگاه می‌کنی، خیلی مصمم و هدفمند به نظر می‌رسند و این باعث می‌شه احساس بدتری نسبت به خودم داشته باشم. دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، یه عده‌شون رو بفرستم بهشت. راه جهنم از کنار بهشت می‌گذره و می‌تونم تا یه جایی همراهی‌شون کنم. جامعه باعث شده من به یه عقده‌ای تبدیل بشم و در برابر هر نوع عقده‌گشایی و ابراز تنفر از طرف من، جامعه آماده‌ست تا من رو به سخت‌ترین شکل مجازات کنه. حتی گاهی قبل از عقده‌گشایی هم این مجازات اتفاق می‌افته. نگاه طولانی به قامت یک مرد کوتاه‌قامت خودبه‌خود نوعی مجازاته. بودن من به منزله‌ی محکوم بودنمه. من محکوم هستم چون کون بزرگ و هیکل مضحکی دارم. چون شما نمی‌تونید یه آدم کوتوله و چاق رو به عنوان قهرمان داستان بپذیرید. می‌تونید؟

موافقین ۲ مخالفین ۴ 19/05/03
مرحوم شیدا راعی ..

cm's ۹

03 May 19 ، 13:31 فیلو سوفیا
شاید بهتر باشه یه حرکتی برای بهتر شدن خودمون انجام بدیم مثلا شما اگه یه مقدار لاغر بشی شاید کوتاهی قدت کمتر به چشم بیاد.

شِــیدا:
:))) خب چرا شما یه تغییری توی نگرش خودتون انجام نمی‌دید؟ این ذهنیت رو از کجا آوردید که قد کوتاه یا هیکل چاق زشته؟
03 May 19 ، 21:56 فیلو سوفیا
من از جایی نیاوردمش، معشوق خیالی شیدا هم قدش بلنده.
وگرن من خودم با انتخابایی که در گذشته داشتم ثابت کردم قد و وزن برام مهم نبوده!!
شِــیدا:
یا سقراط بزرگ، وقتی همه شرایط بین دو گزینه یکسان باشه به جز ظاهر، شما به جای اینکه منِ کوتاهِ چاقِ کچل رو انتخاب کنی، اون مرد قدبلند tip-top shape رو انتخاب می‌کنی. تفاوت اینجا اتفاق می‌افتد.
اتفاقا به نظرم آدم‌های کوتوله و چاق برای قهرمان داستان شدن به مراتب مستعدترن تا شیک‌پوش‌های زیبا و باشکوه! :-‌‌؟
شِــیدا:
می‌خوام بپرسم چطور چنین نتیجه‌ای گرفتید ولی به خاطر عجز فراگیرتون در شرح دادن و همینطور سرعت تایپ افتضاحتون می‌ترسم اذیت‌ بشید :))
05 May 19 ، 21:49 فیلو سوفیا
اولا اینک امکان نداره تو شرایط واقعی حداقل برای یه دختر تو یه زمان دو نفر با شرایط کاملا یکسان پیش قدم بشن... ثانیا منظورم از مهم نبودن این بود که تو تصمیم نهاییم تاثیر نداره یعنی اگع بخوام به نفر جواب مثبت بدم به خاطر وزن و قدش جواب منفی نخواهم داد و برعکس. 
ثالثا اشاره کردم با توجه به انتخابایی که در گذشته داشتم چون نظرم عوض شده تازگیا که اون یه پست می طلبه!!
شِــیدا:
به خاطر قد و وزن نظر منفی پیدا نمی‌کنی ولی همین ویژگیاس که کنار هم جمع می‌شه و کلیتی به نام آدمیزاد رو به وجود میاره. 
06 May 19 ، 08:22 اثر انگشت
اگه بهمون نشون بدی میتونیم.
شِــیدا:
ینی داری منو اغفال می‌کنی که اینجا لخت بشم؟ 
می‌دونی... مشکل تو اساساً بی‌شعوریته، الکی داری به قامت کوتاه و کون گنده ربطش میدی. :)))

توضیحم اینه که چون ایشون به خاطر ظاهرش از جامعه پس زده شده، بالتبع‌ش با مشکلات و مسائلی به طور ناخواسته درگیر شده که اون دوست باشکوه‌مون (حداقل به خاطر ظاهرش) درگیر نشده. و نهایتاً چیزی که بیرون اومدن از این درگیری‌ها بهش میده باارزش‌تر از داشتن یک ظاهر خوبه و به فاکتورهای قهرمانی هم نزدیک‌تره!
شِــیدا:
قربونتون، شما لطف دارید به من :))

آره، ولی همچین کامبک تر و تمیزی بیشتر توی فیلما و قصه‌ها اتفاق می‌افته.
09 May 19 ، 13:27 اثر انگشت
اغفال چیه؟ تو فقط منتظر یه چراغ سبزی .رو کن ببینیم چی داری :))
شِــیدا:
نه، من اسیر این صحنه‌آرایی خطرناک نخواهم شد. تو می‌خای سر منو گول بمالی. من عیییچی ندارم.
یه بار بهم گفته بودی تو هم گندش رد در اوردی از بس از تغییر عقایدت حرف زدی (نه صرفا به همین نگارش ولی با همین مفهوم) از اون موقع تا الان دلم میخواس بهت بگم تو هم گندشو در اوردی از بس از قد کوتاه و طاقچه بودن و اینا حرف زدی. خب این از عقده گشایی ما. 
در مورد بقیه داستان، فرزین انصاری سالیان سال در لیست اسطوره های من بود و همچنان هم هست و وقتی از نزدیک دیدمش از عکساش هم کوچیک تر بود!  قدش از خود من چند سانت کوتاه تر بود (قد نگارنده=۱۶۰) و انقدر لاغر که به راحتی میشد در چند جهت تاش کرد و عین دستمال جیبی در جیب چپ گذاشتش. ایا این چیزی از قهرمان بودن فرزین کم کرد؟ خیر! همچنان یه عکس شکار شده موجوده که همه غرق در کارن و بنده دارم استاد رو نگاه میکنم! ضمن اینکه عده زیادی از افراد اساسا از ادمای تپل و هیکلی استقبال میکنن. 
در مورد پاسخ کامنت ها هم بیان واقعیات میکنی برادر من! اگه دو نفر کاملا با اپشن های مساوی باشن بله ادم احتمالا به ظواهر به عنوان اخرین معیار نگاه میکنه چون ظاهر هم یه بخشی از ادماس و جزو داشته هاشون محاسبه میشه:| 
منتهااا دلیل نمیشه همه عاشق خرزور خان با بازوهای صد متری و کمر موی مانند و قد صد و هشتاد باشن. حتی تو فیزیک هم ادما علایق به شدت متفاوتی دارن. 
شِــیدا:
آه صخره‌ی بزرگ، من بعضی وقتا بد حرف می‌زنم. باید همینجا به صورت آفیشل بهت بگم که ببخشید.
و اما در مورد گندش رو در آوردن، اگه دقت کنی می‌بینی اگرچه توی خیلی از پست‌ها به این موضوع اشاره شده، ولی موضوع اصلی همه‌ی پست‌ها این نبوده. فقط تو موضوعات مختلف یه اشاره‌ای بهش می‌شه که به شما یادآوری بشه که از طرف چه کاراکتری دارید می‌شنوید. البته که ممکن و حتی محتمله که تکرارش اگزجره و تهوع‌آور شده باشه. به خصوص وقتی تلاش کنید به این کاراکتر بفهمونید که دچار یه سری الگوی ذهنی و باور اشتباهه. در مورد خودش، در مورد زیبایی و غیره.
نه والا ما تلاشی در راستای اینکه بگیم باور کسی اشتباهه و اینا نداریم. ته پست گفتی ایا میتونید به عنوان قهرمان همچین کسی رو بپذیرید؟ که یک صدا گفتیم اری اری! ما به عنوان قهرمان همچین کسی _کسانی_ رو داریم! عکسشم رو دیفار اتاقمون هست! و بعد از خوندن پست هم همین جوری رگباری مثال های دیگه ای میاد تو ذهنمون از ادمایی که دوسشون داریم ولی خوش سیما و رعنا نیستن. 
در مثالی ملموس تر! همین گروه او و دوستانش! اولین باری که من ایمان صیاد برهانی رو دیدم انقدر لاغر بود که میتونستی تک تک استخون هاش رو از زیر تیشرت مشکیش بشمری و استخون گونه اش برجسته ترین چیز ممکن بود! ضمن اینکه کچل هم کرده بود و دیگه اصن واویلا! (مخاطبین محترم، جهت مشاهده عکس ها تو اینستاگرام دنبال عکسای اجرای قایق زرد باشید) ایا ما عاشق ایمان نشدیم و بعد از اون بارها برای دیدارش هزینه نکردیم و همین امشب هم بنا نیست پای اجراش حنجره مونو به فناک بدیم؟ اره خلاصه. یا برید عین فرزین رقص یاد بگیرید یا عین ایمان ساز و اواز. هنر مرد به از ادب و ادب مرد به از طلای اوست. 
شِــیدا:
مرسی از مثال‌های بی‌شمارت. باید کمتر رو این موضوع زوم کنم. 

۱۶۰--۱۵۴=۶ ولی شیش سانت از من بلندتریا. 

comment

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی