خودگویی با میکروفون

شیدا راعی

آری، بدون تردید من تنها مسافری بیش نیستم. زائری بر روی زمین. آیا شما بیش از این هستید؟
گوته- ورتر

archive
Monday, 4 June 2018، 01:05 PM

از رنجی که می‌بریم

مرثیه‌ای برای یک دوست؛ 

یارِ غارِ دیروز، روان‌پریشِ بی‌مصرفِ امروز

مسدود کردن تلگرام دسترسی من رو به اکثر چیزایی که استفاده می‌کردم (یوتویوب، گوگل‌پلاس، شزم و غیره) مختل کرده، به جز خود تلگرام. در حالت معمول، خیلی اوقات فیلتربِشکن روی گوشی و لپتاپ برای من روشن بوده. اما از وقتی اینا تلگرام رو فیلتریدند، همه‌ی فیلترشکنا دچار مشکل شدند و تنها چیزی که این وسط استفاده‌ش مختل نشده و مثه سابق ازش استفاده می‌کنم٬ همین تلگرامه که با تغییر پروکسی راحت باز می‌شه. 

از طرف دیگه، گوشی‌م خیلی پیر و بداخلاق و لجباز شده. یه خورده که باهاش کار می‌کنم، آنچنان عصبی و داغ می‌شه که مجبورم بذارمش توی فریزر تا کمی خشمش فروکش کنه. بعد میاد می‌شینه نق می‌زنه که من سال ۲۰۱۳ واسه خودم کسی بودم، اون سال‌ها قیمتم ۱,۷ میلیون بود و بهترین باتری رو توی گجت‌های سال ۲۰۱۳ داشتم. طراحی و امکانات منحصربه‌فرد و از همین گل‌شعرها. از طرفی مجبورم به پاس سال‌ها خدمت  خالصانه احترامش رو نگه دارم و از طرفی هم می‌خوام بزنم تو دیوار خوردش کنم و بگم تو هر گهی بودی، مال ۵ سال پیشه و حالا دیگه اندازه‌ی عن‌دماغ هم نمی‌ارزی. و حتی واسه اینکه حرصش رو در بیارم، بهش بگم که تا همین چندماه پیش می‌خواستم برم گلکسی s8 بخرم و تو رو بندازمت تو سطل آشغال تا از شر وجودت راحت بشم و اگه حالا همچنان نگهت داشتم، فقط به خاطر اینه که قیمت s8 به خاطر تغییرات دلار، از ۲,۴ میلیون تومن یهو رسیده به ۳,۵ میلیون تومن. یه بار که بحث رسید به اینجاها گفت گوشی‌های حالا قاب‌هاشون شیشه‌ایه و یه بار که مثه من بندازیشون روی آسفالت و سرامیک خورد و خاکشیر می‌شن، توئم که به قاب و کاور و گلس و اینا برای گوشی اعتقاد نداری... اینارو می‌گفت و با اطمینان‌ِ خاطر ریشخند می‌زد. می‌خواست بگه که خیلی گوشی محکم و خوبی بوده برام.

چند دقیقه‌ پیش حسابم رو باهاش صاف کردم و برای اینکه حسابی لجش رو در بیارم بهش گفتم؛ همون بهتر که LG وارد تولید گوشی موبایل نمی‌شد و به تولید تی‌وی و یخچال بسنده می‌کرد تا من هیچوقت با اسب چموش و سرکشی مثه تو روبه‌رو نمی‌شدم. در آخر بهش اطمینان دادم که تا یک ماه دیگه می‌ندازمش تو سطل آشغال تا همراه با افتخاراتی که سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ کسب کرده، برای همیشه خاک بشه. 

با غرور مضحک همیشگی‌ش گفت LG  بعد از من  (G2 32g- black) هیچ گوشی موفقی تولید نکرد و بعد یهو از غصه تشنج کرد و شروع کرد به داغ کردن و دشارژ شدن. منم گذاشتم توی منجلاب باتری خودش بسوزه و از حال بره.

موافقین ۴ مخالفین ۱ 18/06/04
مرحوم شیدا راعی ..

cm's ۰

no comment

comment

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی