خودگویی با میکروفون

شیدا راعی

آری، بدون تردید من تنها مسافری بیش نیستم. زائری بر روی زمین. آیا شما بیش از این هستید؟
گوته- ورتر

archive
Tuesday, 19 July 2016، 04:28 PM

دارالمجانین

این مطلب حذف شده است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ 16/07/19
مرحوم شیدا راعی ..

cm's ۸

19 July 16 ، 18:08 اسپریچو ツ
گیر دادن به دخترا تو مدرسه رو تازه فهمیدی؟:|||||||||||
دانشگاهم تازه گیر میدن :/

از نظر بهداشتی هم خیییلییی تو این مسائل کم کاری میشه، در واقع هیچکاری انجام نمیشه:|
شِــیدا:
خب من اطلاعات عمومیم پایینه برادر... حتما باید به روم بیاری؟
دانشگاه دیگه خیلی سخت نمیگیرن. تاحدود زیادی هر کی هر جور بخواد میتونه بیاد
19 July 16 ، 20:53 روح الله فاضل
لینکی که گذاشتی خیلی طولانیه مؤمن! حالا نمیشه موضوعو متوجه نشیم ولی مطلبتو بخونیم؟ من که این کارو کردم! :)
شِــیدا:
نچ. مثه اینه اول نوشابه رو بخوری٬ بعد همبرگرو به زور فرو کنی پایین
20 July 16 ، 10:36 مژگان

+ این کارم باید از اولش می کردند. سالهاست سرشونُ کردن زیر برفُ تهشونُ دادن بیرون.
+ همشُ قبول دارمُ باهاتم مواافقم
+ فقط آرایشُ خُب منم می کنمُ یک حق اولیه هستُ یک سلیقه شخصی. مثل انتخاب نوع پوشش که خُب ما این حقُ نداریم.
+  ما گروه مجبوران.
شِــیدا:
هنوز که نکردند. فقط شایعه بوده
آرایش؛ به نظرم چجوری ارایش کردن(مدل ارایش کردن) سلیقه‌ایه. اما نفس عمل٬ قبل ازینکه سلیقه باشه٬ حفره‌س
23 July 16 ، 20:01 اثر انگشت
میشه تا نیمه های غروب از بیخودی آرایش بگی؟ /جدی/
شِــیدا:
بله که میشه. / خیلی جدی/
24 July 16 ، 21:33 اثر انگشت
پس گوش میدم (*_*)
شِــیدا:

 مقدمه؛

 کاش یه چیزی میگفتی تا منم بدونم ماذا فاذا؟ تا بدونم چی بگم. ولی به هر حال فرض میکنم که با همه‌ی دختران سرزمینم دارم صوبت میکنم(چقد هیجان انگیز 😔) اول بگم که من هیچ دغدغه‌ای نسبت به این موضوع ندارم. نه میخوام نظر کسی رو عوض کنم و نه تواناییش رو دارم.(و این واسه نظراتم تو دیگر موضوعات هم صادقه) پس اینارو بیشتر به عنوان سلایق شخصی در نظر داشته‌باش. اینکه سلایق متفاوته رو هم قبول دارم و حتی تا حدود زیادی میپذیرم که ممکنه سلیقه‌م به نظر بقیه، چرت بیاد.  به هر حال؛

 1- ناخن و مژه‌مصنوعی/ سوءاستفاده از پنکیک٬ به طوری که پوست صورت با پوست دست اختلاف رنگ فاحشی پیدا میکنه/ خط رژ لبی که بالاتر و پایینتر خط لب‌ها کشیده میشه واسه بزرگ‌به‌نظر‌اومدنِ لب‌ها/ کفش پاشنه‌بلندی که راه رفتن رو سخت میکنه و غیره. اینا بیشتر از اینکه واسم جذاب باشه، خنده داره. معمولا عروسیها آوردگاهِ ارایشِ خانماست. من تاحالا هیچ عروسی رو تو خیابون و تو تالار و اینا ندیدم که به واسطه‌ی ارایش، نسبت به روزای قبلش ریخت جذابتری داشته باشه. حتی اشناهای نزدیکِ عروس هم که میرن ارایشگاه و موهاشون رو فیلان و بیسار میکنن، نه تنها نسبت به روزای قبل زیباتر نمیشن، چه بسا ترسناک هم میشن. 

2-الف) شاید بگی من دارم یه بخشی از مردم که به میکاپ خبره نیستند(خَز اند) رو به نفع حرفم تعمیم به کل میدم تا به بیخود‌بودن میکاپ منتجش کنم. پس بیا بریم سراغ اونا که وارد اند و با ارایش مثلا خوشگل میشن و اینکه هدفی که دنبال میکنن چیه؛ بالاخره من باید در مورد خودم نظری داشته باشم که خوشگل هستم یا خوشگل نیستم. اگه خوشگلم، که هیچ، نیازی به ارایش ندارم. اگه زشتم یا ایرادی دارم، چرا فکر میکنم با ارایش کردن خوشگل میشم؟

2-ب) سوال مهمتر؛ به فرض که زیباتر بشم، حدِ این زیباتر شدن واسه کجاست؟ چیزی بیشتر از یه نگاه تو خیابونه؟ منظورم از خیابون، مکانِ عمومیه که مردم نهایت ارتباطی که با هم برقرار میکنند، در حد ارتباط چشمیه. یا یه سری گفتگوهای جزئی که مثلا موقع خرید رد و بدل میکنند. حالا کسی که واسه این نوع ارتباطات آرایش میکنه، احساس پوچی نمیکنه از کارش؟ من که یه پوچی بزرگ میبینم. 

3- و اگر واس دلایل خاص‌تر و ادمای خاص‌تر و کارای خاص‌تر ارایش میکنند؛ خب یعنی ارتباطی که با دیگران دارند، فراتر از یه تماس چشمیه. پس جنس ارتباط باید عمیقتر باشه. مثلا با؛ همکار، دوست، پسرخاله، عمه، شوهر و غیره. خب توی همچین ارتباطایی فقط مسئله‌ی ظاهر مطرح نیست. مثال میزنم؛ من ممکنه با فاز و فکر یه دختری حال کنم اما ظاهرش اصلا به نظرم فتانه و جذاب نباشه. بعد از یه مدت، ناخوداگاه دیگه چندان به جذاب‌نبودن ظاهرش فکر نمیکنم. ولی میتونیم با هم دوست باشیم و اتفاقا دوستش داشته باشم. مطمئنا ارایش‌کردن و نکردنش تاثیری توی این دوستی نداره، چون علت دوستی فقط ظاهر نبوده. 

4-الف) بذار بیخودترین حالتش رو هم بگم؛ اینکه مثلا من به عنوان یه دختر بخوام با ارایشم در نگاه اول و دوم، جذابتر به نظر بیام و نرها رو جذب خودم کنم؛ این مدل جذب کردن مَنِش و جنس و مدلش من رو فقط یاد یه قسمتِ(کمر به پایین) رابطه‌ی زن و مرد میندازه. اینکه کسی واسه دستمالی شدن یا پیداکردن کیف‌پول بخواد صرفا با این روش(به حسب ظاهرش) جلب‌توجه کنه رو محکوم نمیکنم و نمیگم چرته. اتفاقا واسش رسمیت بیشتری نسبت به گروهای قبلی قائلم، چون طرف میدونه چی میخواد و کارش هم برحسب طبیعت و غریزه‌س. ولی خب واسه من غیرقابل درکه... دستمالی شدن به دست کی؟ با هر کس که اومد جلو؟ به خاطر خوشگل بودنم؟

4-ب) البته یه بخشش هم مربوط به زن بودنه، که طبیعتش جوریه که میخواد جلب توجه کنه(مثه مرد که میخواد توجه کنه) و قصد دستمالی‌شدن هم نداره. اینجاست که نه میگم ارایشش مضحکه و نه غیرقابل‌درکه و نه پوچ و مسخره‌س.  فقط میگم؛ بیخوده و بیهوده و مثال نقضش هم؛ مگه زنهای دیگه که ارایش نمیکنن، زن نیستن و نیاز به مورد توجه قرارگرفتن ندارن؟

5- من خیلی خوشبینانه اینارو شمردم. پُرواضحه که ما ادما(مرد و زن) هممون پر از گره‌های شخصیتی و کمبودها و ضعفای روانیِ مختلفیم که البته خیلی‌هاش هم به واسطه محیط بهمون تحمیل شده. من هم این قضیه ارایش رو ورای این حرفایی که زدم، بیشتر ناشی از همین ویژگی‌های شخصیتی میدونم که چون غالبِ اجتماع شده، دیگه کسی به عنوان ایراد بهش نگاه نمیکنه. با یک سوال در راستای همین مورد اخر، صحبتم رو خاتمه میدم و منبر رو به شما برادر بزرگوار واگذر مینمایم؛ عایا توی پکن یا استانبول یا غیره هم، بانوانشون انقد اصرار و همت به استفاده از لوازم ارایش دارند؟ 

موخره؛ من بواسطه‌ی مونث نبودن، صددرصد از درک یه سری چیزایی که مختص شماست، عاجزم. خب پس تو بگو واسم


نکته‌‌ی ظریف؛ احساس میکنم خیلی فک زدم٬‌ شرمنده :)) خودت اصرار کردی

28 July 16 ، 20:45 اثر انگشت
اتفاقا خیلی هوشمندی به خرج دادم که نفهمی کدوم سمتی ام :دی
چیزی که این روزا منو درگیر کرده عمل های زیباییه و چون ارایش هم تفاوت چندانی باهاش نداره خواستم نظرتو بدونم.دقیقا سوال منم همینه چرا فکر میکنند زیباتر میشن؟ چی توو قبل و بعد آینه می بینند که احساس رضایت بهشون میده؟چه کمبودی توو فیس یونیکشون میبینن که دوست ندارن؟و اینجوری میخوان رفع و رجوعش کنن؟
آرایش و عملهای زیبایی فقط برای جذابیت ظاهریه و به نظرم اونی که میگه واسه دل خودم این کارو میکنم زر مفت زده.رضایت درونی فراتر از این کارهای پیش پا افتاده است.پس قطعا برای جذابیت بیرونی این کارو میکنه و بیرون رو کی می بینه جز دیگران؟فارق از زن و مرد..چون گاهی آدم نیاز داره از جنس مخالف توجه ببینه و گاهی از جنس موافق تعریف بشنوه.حالا این تعریف و توجه بر چه مبنایی و از چه چیزهایی باشه خیلی خیلی مهمه.مشکل ما مشکل فرهنگِ.نمیدونم از کجا شروع شده یا درز پیدا کرده که مردم زیبایی رو تووی صورت های فیک زیر خرمنی از سرخاب سفیداب میبینن.غیر از این باشه تو رو مریض و افسرده حال میدوونن که دست از دنیا کشیدی..
من یه بازه زمانی بلند مدت تحت فشار جدی اطرافیان بودم که بینیمو عمل کنم.چون دماغ آقای اختاپوسیم به صورت ظریفم نمیاد و هزار دلیل برای اینکه دماغمو عمل کنم خیلی خوب میشه برام رو هم میزدند..خیلی مقاومت کردم خیلی خودمو به اون راه زدم تا بکشن بیرون اما این آخریا دیگه وا داده بودم و انقدر توو گوشم خونده بودن و عکس های مختلف نشونم داده بودند که توو ذهن منم جا افتاده بود که چقدر خوب میشم اگه عمل کنم لب بالاییم کمی برجسته تر میشه گونه هام میزنه بیرون اوووف بیا و ببین چه دافی میشم. تا این که زد و ما یه سفر رفتیم ترکیه تقریبا یک ماه/یک ماه ونیم قبل کودتایی که این اواخر شد.اونجا تا دلت بخواد ایرانی ریخته و همشونم از بیست کیلومتری داد میزنن ایرانی ان فقطم از لباس پوشیدن و آرایششون و لاغیر.اینو نمیگم که تعریف باشه میگم که قدرت و تاثیر گذاری حرف اطرافیان انقدر روی آدم مهمه.اونجا من به هرکی میگفتم ایرانی ام باورش نمیشد و اکثرا میگفتن که اصلا به ایرانی ها نمیخوری و در جواب چرای من با تمسخر از وضع ظاهریمون میگفتن.وقتی برگشتم اعتماد به نفسم دو برابر شده بود و از فاجعه اپیدمی عمل بینی جون سالم به در برده بودم.
حالا ببین این نظر رو میشه تعمیم داد به خیلی چیزای دیگه که توو جامعه مد میشه.یه دوره آرایشه یه دوره عمل زیباییه یه دوره باشگاه رفتنه یه دوره لباس پاره و اجق وجق پوشیدنه و هزارتا شاخه دیگه میشه تو زندگیامون که آسیب زننده است.که بدون فکر صرفا چون همه انجام میدن ماهم باید انجام بدیم.شاید یه ساختار شکنی اساسی تووی تفکراتمون همه چیو حل کنه.
اونجایی هم که گفتی از درک یسری چیزا عاجزی باید بگم منم هنوز نتونستم آدمارو بشناسم اما یه غیر مونث توو همون استانبول که بودیم جدی یاشوخیشو نتونستم تشخیص بدم بهم گفت آدما به صورت طبیعی دوست دارن داف باشن چون نمیتونن میرن دانشمند و فیلسوف میشن.

$ فکر نمیکردم با صبر و حوصله اینطور جامع جواب بدی.ممنون
شِــیدا:
مگه ازار داری خب؟ من خودمو جر دادم که یه وخت اگه تو جبهه ی مخالف بودی، بهت برنخوره. که اصطلاحا با نرمی و عطوفت نظرمو بگم که علاقه مند شی و به راه راست هدایت. اگه میدونستم خودی هستی خب انقد زرِ روشن فکری نمیزدم و دنبال جملات باملاحظه و منطقی نمیشگتم. چندتا فحش هم میدادم تازه. 
اتفاقا منم چون چندماه یه بار موآمو کوتاه میکنم یا دوهفته یه بار چارتا شوید ریش و سیبیل رو کوتاه میکنم٬ آشفته‌حال و تارک دنیا مینامندم. که البته خیلیم بیراه نمیگن :))
احسنت. اتفاقا منم این پکن و استانبولو مستند مثال زدم. که بتونم ازش دفاع کنم. که دیگه خودت دیدی عینا. 
حالا در کل، هیچ قسمتی از حرفام به نظرت ایراددار یا غیرمنطقی نیست؟

اینکه یه بحث کوچیکه و در مورد ظاهر مردم٬ ساختارشکنیای بزرگتریم هست. در مورد ساختار شکنی گروهی (اجتماعی) نظری ندارم. اما ساختار شکنی فردی، اگه پشتش چیز جدیدی متولد نشه یا ادم چیز جدیدی رو پیدا نکنه و بهش نرسه، فقط رنج و تنهایی میاره./تجربه شخصی/
اونکه گفتم از درک یه سری چیزا عاجزم رو درواقع تعارف الکی زدم که کلامم به دل بشینه :)) 
ینی یارو میگفت نرها هم دوست دارن داف بشن؟! / البته درمورد بعضی دانشمندا و فیلسوفا یه کم بی‌ا‌نصافیه این حرف به نظرم.

خواهش. بیکاریم دیگه :))
30 July 16 ، 00:11 اثر انگشت
از اونجایی که روی صحبتت با جمیع دختران مهین بود همون بهتر که با لطافت دلایلتو بیان کردی وگرنه باید جمع میکردی میرفتی یه مکتب دیگه دکون میکردی :دی
حالا گفتیم و ریز بار ِ عزیرانی که میکاپ میکنند کردیم و به قول تو چطور احساس پوچی نمیکنن ولی تباه تر از این بندگان خدا اونایی ان که گزینه انتخابیشون اینا هستن و آب از دهنشون سر ریز میشه / فارغ از دلایل نامناسب و اهریمنی که ممکنه داشته باشن/
میدونی چی میگم؟دختره وقتی میبینه جور دیگه ای انتخاب نمیشه چون استثنا و معدود نیست, یک در هزار نیست اکثریت همین ان و میپسندن مجبوره شکلی باشه که گاها خودشم دوست نداره پس خیلی نمیشه بهش خرده گرفت و این یعنی فقر دو طرف.

شِــیدا:
دلایل اهریمنی؟ یه بده بستون ساده ست برادرِ من. دیگه چرا ماوراییش میکنی؟ :))

اره دیگه، عرضه و تقاضاست. هر دوطرف دارن گردونه رو میچرخونند. نمیشه تو یه جامعه فقط زن ها عقب مونده باشن یا بالعکس. هر کدوم به اقتضای خودشون دارن یه گوشه  شکوفه میذارن، با شکل متفاوت
چیزایی که تو جواب اثر انگشت گفتی یه تعدادیش درست و یه تعدادیش چرت بود ( پوزش)
+ من یه خانم با انحراف بینی ام که حاضر نشدم دماغمو عمل کنم چون مشکل تنفسی برام درست نکرده ( اینو گفتم که معلوم شه ناخودی نیستم) البته دلیل عمده اش این نبود که بدم میومد اصولا پول مفت به دکترای زالو نمیدم هر کی هم از دماغ من خوشش نمیاد میتونه نگاه نکنه.
شِــیدا:
کاش به جای اینکه پوزش بخوای، میگفتی کدوم حرف، به چه دلیلی چرته. اخه میدونی، من فقط به یه دلیل علاقه مندم در مورد این چیزا حرف بزنم؛ اونم اینکه به نظر و دید کاملتری برسم. یا چیزایی رو که قبلا بهشون توجه نداشتم، بتونم ببینم. 
پس بگو کجاش؟ و چرا؟

comment

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی